Vážení rodiče, milí žáci,
dnes přišlo škole datovou schránkou oficiální vládní rozhodnutí o změně organizace vyučování na druhém stupni základních škol.
V naší škole bude střídavá výuka probíhat následovně:
V týdnu od 12. do 16. října budou do školy chodit žáci tříd 6.A, 7.A, 8.A, 9.A. Pro žáky ostatních tříd druhého stupně (6.B, 7.B, 8.B, 9.B) bude výuka probíhat distančně.
V týdnu od 19. do 23. října budou do školy chodit žáci tříd 6.B, 7.B, 8.B, 9.B. Pro žáky ostatních tříd druhého stupně (6.A, 7.A, 8.A, 9.A) bude výuka probíhat distančně.
Pro ty žáky, kteří budou chodit do školy, se toho mnoho nemění. Může se stát, že vzhledem k potřebě zajištění on-line výuky dojde k drobným úpravám rozvrhu hodin, ty by byly viditelné na EduPage.
Jak bude vypadat vzdělávání těch, kteří zůstanou doma?
Bude realizováno třemi formami:
1. synchronní on-line výukou
2. asynchronní on-line výukou,
3. výukou bez potřeby internetu.
ad 1. Synchronní on-line výuka znamená, že učitel/ka komunikuje se žáky v reálném čase (v daný čas sedí u jednoho počítače učitel/ka a doma (nebo jinde) sedí ve stejný čas u počítačů žáci). Takto realizované hodiny nemají být podle doporučení ministerstva školství více než tři v kuse. V tuto chvíli rozvrh těchto hodin připravuje pan zástupce Martinovský. Během víkendu dostanou žáci na mailovou adresu, kterou nahlásili ve škole, odkaz na tuto výuku. Žák se přihlásí a všechny hodiny se odehrají na jedné adrese, v jedné virtuální místnosti, střídat se v této místnosti budou vyučující. Prezenci kontroluje učitel snadno - vidí, kdo je přítomen a kdo ne.
ad 2. Asynchronní výuka bude probíhat přes EduPage a znamená, že učitel/ka zadá učivo, zveřejní prezentaci, výukové video a podobně a případně zadá nějaký úkol. Je zcela na žákovi, kdy si materiály prostuduje, úkol vypracuje. Musí však úkoly splnit v zadaném termínu. Pokud tak neučiní, bude to považováno za zameškanou hodinu (doporučení Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy České republiky). Samozřejmě má možnost ozvat se včas vyučující/mu a požádat o vysvětlení, konzultaci, atd. - v tom případě samozřejmě absence nehrozí. (Upozornění - systém EduPage umožňuje učitelům monitorovat/kontrolovat, kteří žáci si zadání otevřeli a jak s ním, pracovali...)
ad 3. Jedná se o zadávání vypracování úkolů z učebnice, pracovních sešitů, pracovních listů, projektových úkolů atd. Také tyto úkoly budou zadávány přes platformu EduPage, ale jejich odevzdání se bude většinou předpokládat až po návratu žáků do školních lavic.
Vypadá to možná na první pohled složitě, ale vzhledem k tomu, že se zatím jedná pouze o jeden týden takto vedené výuky, tak by se to mělo dát zvládnout, zvláště pak s vidinou týdenních podzimních prázdnin, které po čtrnácti dnech žákům nastanou (učitelé se budou v tomto prodlouženém volnu vzdělávat, domlouváme školení na různá pedagogická i technická témata).
Co se týká školní jídelny - dovedeme si představit, že nově vzniklá situace může rodiny poměrně významně zatěžovat, proto nabízíme možnost vyzvedávání obědů žáky v distančním vzdělávání buď formou odnesení jídla v potravinové krabičce (v boxu obdobně jako v restauraci), nebo klasickém nosiči. Máte-li zájem o využití této možnosti, napište, prosím, co nejdříve mail na adresu reditel@vratislavova.cz (stačí napsat: Syn, dcera bude odebírat oběd i po dobu distanční výuky. Jde o zajištění dostatečného množství boxů na jídlo. Pokud zájem nemáte, není třeba nic psát.) Pro výdej tímto způsobem vyhradíme zvláštní čas, aby nedocházelo k porušování onoho vládního rozhodnutí. Pokud zajistíte obědy svým dětem jinak, NEZAPOMEŃTE, PROSÍM, ODHLÁSIT NA DOBU DISTANČNÍ VÝUKY OBĚDY Z E-JIDELNÍČKU, ABY ZBYTEČNĚ NEPROPADLY PENÍZE. Moc prosíme, udělejte tak co nejdříve.
Pokud dojde k jakékoliv změně, upřesnění, apod., budeme Vás ihned informovat.
Buďte, prosím, všichni zdrávi a na shledanou,
Jiří Trunda